המרחב בו מתרחשת הלמידה, בבית הספר, בגן או במסגרת אחרת, משפיע באופן ישיר ומשמעותי על איכות הלמידה. מרחב נעים והרמוני יוצר אווירה טובה ומזמינה לפעילות, להתנסות וללמידה משותפת. עיצוב מרחבי למידה כפי שאנו בחברת יש כיוון זוכים לעשות, הינו מקצוע המצריך ידע, ניסיון ובעיקר הרבה אהבה לילדים ורצון להעניק להם את חווית הלמידה וההתפתחות הטובה ביותר האפשרית.
עיצוב מרחבי למידה: אפיון צרכים
תהליך העיצוב מתחיל בשיחה ובחשיבה המשותפת בה נגיע לאפיון מדויק של החלל אותו נעצב. בתחילת העבודה עלינו להגדיר באופן מדויק מה מטרת החלל, כיצד ייראה תהליך הלמידה והחוויה האידיאלית שיתקיים בו, וכיצד אנו מתארים אותו בעיני רוחנו. עלינו להבין מהי האווירה שאנו רוצים ליצור בו בהתאם לגילאי הילדים ולסוג הלמידה, ומהן הדרישות הפונקציונאליות שישרתו את תהליך הלמידה באופן המאתגר, המסקרן והמזמין לפעולה ביותר. זהו שלב קריטי בתהליך עיצוב מרחבי למידה, שממנו הכול נגזר.
תכנון החלל בהתאם
לאחר שהגדרנו את החלל כמכלול, נתחיל לרדת לפרטים ולתכנן אותם באופן מדויק. נבחר את החומרים, הריהוט, האביזרים ועוד. כל החומרים, הצבעים והטקסטורות יבחרו במטרה לבטא בצורה המושלמת את האווירה שאנו רוצים ליצור במקום, ונדאג שישתלבו ביניהם באופן ההרמוני והנעים ביותר עבור הילדים והמורים.
ייצור המוצרים
תהליך עיצוב מרחבי למידה הוא תהליך של עבודה משותפת, של יצירה משותפת המגיעה לשיאה כאשר פרי העבודה נוצר בדמות מרחב ייחודי התפור ומוכן באופן מדויק למטרות שהגדרנו. לאחר שעברנו יחד את שלבי האפיון והתכנון אנו עוברים לשלב הייצור של כל המוצרים שהגדרנו. בין אם מדובר על כורסאות, כסאות או פופים, על שטיחים, מדבקות קיר צבעוניות ומשחקיות, על מדפי ספרים או על כל פריט או רהיט אחר, אנו מייצרים הכול בסטנדרטים הגבוהים ביותר תוך עמידה בכל התקנים וברמת גימור מעולה.
העמדת המרחב המעוצב בשטח
חדוות היצירה באה לידי ביטוי בבניית מרחב הלמידה בשטח, בהוספת פריט לפריט עד שנוצר המקום במלוא הצבעוניות וההרמוניה שלו. עיצוב מרחבי למידה הוא ללא ספק תהליך מרתק, ייחודי ומאתגר, פרי של עבודה ומחשבה משותפת והרבה רצון להעניק לילדינו את הטוב ביותר.