עיצוב חדר מורים - מגיע לדור שמעצב את פני העתיד

הציבור בישראל חלוק בדעותיו בנוגע למורים: חלקנו מקנאים בהם על החופשות הארוכות שלהם, האחרים - מכריזים, כי גם לו היו מציעים להם מיליון דולר, הם לא היו פונים להוראה. אבל, על דבר אחד כולם מסכימים: מאחר והם מעצבים את דור העתיד, את ילדינו, יש להשתדל ולהעמיד לרשותם את הכלים היעילים, הטובים והמוצלחים ביותר, על מנת שהם יוכלו למלא את תפקידם על הצד הטוב ביותר. חלק מהכלים הללו, כולל סביבת עבודה פרודוקטיבית, שיכולה לעזור למורה למלא את המצברים המתרוקנים במהירות. עיצוב חדר מורים באופן שיקנה למורים את הנוחות המרבית בהפוגה שבין השיעורים, בהפסקות, ב"חלונות" הזמן, וכל זה, תוך כדי התחשבות בצרכים המיוחדים, כמו ארוניות לתיקיות וכד', יכול להביא לכך כי עיצוב חדר מורים יהיה הקריטריון שיהווה את ההבדל בין מורים שחוקים ועייפים לבין מורים שרואים בהוראה שליחות, ונלהבים אליה בכל יום מחדש.

עיצוב חדר מורים - מדוע המורים זקוקים לחדר מעוצב משלהם?

מאחר ורובנו איננו מורים, אבל לכל אחד מאיתנו כמעט, יש לפחות ילד אחד פרטי משל עצמו. רוב ימות השנה אנחנו גיבורים גדולים - אנחנו שולחים את הילד לביה"ס בבוקר, מקבלים אותו בחזרה בצהריים, הכל בסדר, אנחנו לא בדיוק מבינים על מה המורים מתלוננים או דורשים העלאת שכר. התובנה האמיתית מגיע (בכל פעם מחדש) בחופשות. אחרי יומיים, אנחנו כבר מתחילים את טבלת הייאוש שתלווה אותנו עד לזמן שבו ישובו ללימודים. והמדובר בילד אחד או שניים... רוצים לתאר לעצמכם כיצד זה מרגיש כש-25 ילדים "רק" רוצים להגיד לכם משהו-אחד-קטן?

בשורה התחתונה, עיצוב חדר המורים יכול לעשות את ההבדל

נכון, עיצוב חדר מורים איננו מגיע במקום שכר נאות או תנאי העסקה הוגנים, הוא בטח שאיננו מחליף תגמול נאות. אבל, לפעמים, הדברים הקטנים הם אלה שנותנים לנו את הכוח להמשיך הלאה, להרים את הסנטר, לזקוף את הראש, להביט לאופק ולהתעלם מכל מה שמטריד כאן ועכשיו. מאחר ועיצוב יוצר אווירה, גם האווירה שהמורה מביא איתו לכיתה, לאחר שהיה בחדר מורים מעוצב היא שונה וחיובית הרבה יותר. היות ומדובר בגורם חשוב, רצוי שאת העיצוב והתכנון תבצע חברת עיצוב איכותית, כמו יש כיוון, לדוגמה.

עיצוב חדר מורים | יש כיוון